Brand Mentions چیست؟
برند منشن زمانی است که یک وب سایت به وب سایت دیگری اشاره می کند. این ایده در جامعه سئو وجود دارد که وقتی یک وب سایت نام دامنه یا URL وب سایت دیگری را ذکر می کند، گوگل آن را می بیند و آن را به عنوان یک پیوند حساب می کند.
Brand Mentions به عنوان پیوند ضمنی نیز شناخته می شود. ده سال پیش پس از انتشار پتنت گوگل که از “پیوندهای ضمنی” نام می برد، مطالب زیادی در مورد این موضوع نوشته شد.
هرگز یک بررسی محکم در مورد اینکه چرا ایده “برند منشن” هیچ ارتباطی با این حق ثبت اختراع ندارد وجود نداشته است، اما من در ادامه این مقاله یک نسخه کوتاه شده را ارائه خواهم کرد.
آیا نام تجاری به رتبه بندی کمک می کند؟
شخصی که این سوال را می پرسد می خواست در مورد برند منشن به منظور رتبه بندی بداند. شخصی که سوال را می پرسد دلیل خوبی برای پرسیدن آن دارد زیرا ایده “اشاره به برند” هرگز به طور قطعی بررسی نشده است.
شخص این سوال را پرسید:
آیا برند منشن بدون لینک به رتبه بندی سئو کمک می کند؟
جان مولر از گوگل پاسخ داد که گوگل از “Brand Mentions” برای اهداف مرتبط با پیوند استفاده نمی کند.
مولر توضیح داد:
از دیدگاه من، من فکر نمیکنم که اصلاً از آنها برای مواردی مانند رتبه صفحه یا درک نمودار پیوند یک وبسایت استفاده کنیم. و به هر حال، یک ذکر ساده گاهی اوقات به نوعی دشوار است.
ذکر نام تجاری برای ایجاد آگاهی مفید است
مولر در ادامه می گوید که ذکر نام تجاری ممکن است برای کمک به اطلاع رسانی در مورد یک سایت مفید باشد که در مورد ایجاد محبوبیت است.
مولر ادامه داد:
اما این می تواند چیزی باشد که مردم را از برند شما آگاه کند، و از این منظر، می تواند چیزی باشد که به طور غیرمستقیم ممکن است نوعی تأثیر از آن داشته باشید، در جستجوی نام تجاری شما و سپس … بدیهی است، اگر آنها در حال جستجوی نام تجاری شما هستند و امیدواریم فوراً شما را پیدا کنند و سپس بتوانند به وب سایت شما مراجعه کنند.
و اگر آنچه را که در آنجا میبینند دوست دارند، دوباره میتوانند بروند و آن را به دیگران نیز توصیه کنند.»
برند منشن از کجا آمده است؟
ایده “برند منشن” بیش از ده سال است که مطرح شده است. هیچ مقاله یا پتنتی برای حمایت از آن وجود نداشت. “برند منشن” به معنای واقعی کلمه ایده ای است که شخصی از هوا اختراع کرده است.
با این حال، ایده “ذکر نام تجاری” در سال 2012 زمانی که یک حق اختراع ظاهر شد که به نظر می رسید ایده ذکر نام تجاری را تایید می کرد، مطرح شد.
این یک داستان طولانی دارد، بنابراین من فقط آن را فشرده می کنم.
یک حق اختراع از سال 2012 وجود دارد که به روش های مختلف اشتباه تفسیر شده است، زیرا اکثر مردم در آن زمان، از جمله من، کل پتنت را از ابتدا تا انتها نخوانده اند.
خود حق اختراع مربوط به رتبه بندی صفحات وب است.
ساختار اکثر پتنتهای گوگل شامل پاراگرافهای مقدماتی است که در مورد حق اختراع بحث میکند و این پاراگرافها با صفحاتی با توضیحات عمیق جزئیات دنبال میشوند.
پاراگراف های مقدماتی که توضیح می دهد در مورد چه چیزی است، آمده است:
«روشها، سیستمها و دستگاهها، از جمله برنامههای رایانهای… برای رتبهبندی نتایج جستجو».
تقریباً هیچ کس آن قسمت ابتدایی پتنت را نخواند.
همه روی یک پاراگراف در وسط پتنت تمرکز کردند (صفحه 9 از 16 صفحه).
در آن پاراگراف چیزی به نام “پیوندهای ضمنی” ذکر شده است.
کلمه “ضمنی” فقط چهار بار در کل پتنت ذکر شده است و هر چهار بار در آن پاراگراف واحد ذکر شده است.
بنابراین هنگامی که این پتنت کشف شد، صنعت سئو بر روی آن پاراگراف واحد تمرکز کرد تا اثبات کند که گوگل از ذکر نام تجاری استفاده می کند.
برای اینکه بفهمید «پیوند ضمنی» چیست، باید به پاراگرافهای آغازین بروید، جایی که نویسندگان پتنت Google چیزی به نام «پرس و جوی مرجع» را توصیف میکنند که پیوند نیست، اما با این وجود برای اهداف رتبهبندی استفاده میشود. درست مثل یک لینک
پرس و جوی مرجع چیست؟
پرس و جو مرجع یک عبارت جستجویی است که حاوی ارجاع به URL یا نام دامنه است.
در ثبت اختراع آمده است:
“یک جستار مرجع برای یک گروه خاص از منابع می تواند یک عبارت جستجوی ارسال شده قبلی باشد که به عنوان ارجاع به منبعی در گروه خاصی از منابع طبقه بندی شده است.”
در جای دیگر پتنت توضیح دقیق تری ارائه می دهد:
“یک پرس و جو می تواند به عنوان اشاره به یک منبع خاص طبقه بندی شود، اگر پرس و جو شامل اصطلاحی باشد که توسط سیستم به عنوان اشاره به منبع خاص تشخیص داده شود.
…عبارات جستجو از جمله عبارت “example.com” را می توان به عنوان اشاره به آن صفحه اصلی طبقه بندی کرد.”
خلاصه اختراع، که در ابتدای سند آمده است، بیان میکند که تعیین اینکه کدام پیوندها به یک وبسایت مستقل هستند و همچنین شمارش درخواستهای مرجع و با آن اطلاعات ایجاد یک «ضریب اصلاح» است که برای رتبهبندی صفحات وب استفاده میشود.
«…تعیین، برای هر یک از گروههای متعدد منابع، تعداد مربوط به درخواستهای مرجع. تعیین، برای هر یک از گروههای متعدد منابع، یک ضریب اصلاح خاص گروه مربوطه، که در آن ضریب اصلاح خاص گروه برای هر گروه بر اساس تعداد پیوندهای مستقل و تعداد جستجوهای مرجع برای گروه است.
کل پتنت تا حد زیادی بر این دو عامل بسیار مهم استوار است، تعداد پیوندهای ورودی مستقل و تعداد جستجوهای مرجع. عبارات مرجع query و reference query 39 بار در پتنت استفاده شده است.
همانطور که در بالا ذکر شد، پرس و جو مرجع برای اهداف رتبه بندی مانند یک پیوند استفاده می شود، اما این یک پیوند نیست.